Thursday, January 28, 2010

Φοβούνται οι Έλληνες τις αγορές μέσω ίντερνετ

Επιφυλακτικοί παραμένουν οι Ελληνες στην πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών μέσω διαδικτύου για προσωπική χρήση, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2009 το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανέρχεται μόλις στο 16,2% του συνόλου.

Αυτό προκύπτει απο την έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας απο τα νοικοκυριά (ηλεκτρονικό εμπόριο).

Πάντως, μεταξύ α' τριμήνου 2009 και 2008 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 18,2% στην αγορά - παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές - παραγγελίες είναι άτομα ηλικίας 25 έως 34 ετών, μισθωτοί και απόφοιτοι ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν απο το διαδίκτυο για προσωπική χρήση είναι κυρίως εισιτήρια για εκδηλώσεις, όπως συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφοι κλπ (30,9%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή (28,3%) και ηλεκτρονικές συσκευές όπως βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις κλπ (27,3%).

Τα σημαντικότερα κίνητρα για την πραγματοποίηση αυτών των ηλεκτρονικών αγορών ήταν μεταξύ άλλων οι χαμηλότερες τιμές (66,3%), η ευκολία των αγορών όπως ο λιγότερος χρόνος (66,2%) και η δυνατότητα αγοράς προϊόντων που δεν είναι διαθέσιμα στην περιοχή του χρήστη (62,7%).

Ypoloipo