Thursday, February 19, 2009

ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ




ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
____________________________________________________________________

Αυτοκίνητο και περιβάλλον


Τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, η μόλυνση της ατμόσφαιρας και η ηχορύπανση, απασχολούν όλο και περισσότερους πολίτες της Ευρώπης. Αν και οι περισσότερες πόλεις δυσλειτουργούν λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος, ο αριθμός των οχημάτων και ο φόρτος της αστικής κυκλοφορίας διαρκώς αυξάνει.
Ως επακόλουθο , υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής και υγείας των κατοίκων(ηχορύπανση, μόλυνση, μείωση των κοινόχρηστων χώρων, άγχος κ.α.) Ποιοι είναι οι ρύποι που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα; Πόσο επιβλαβείς είναι για τον άνθρωπο; Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Ρυπαίνει τελικά τόσο πολύ το αυτοκίνητο;

Χαρακτηριστικοί δείκτες


Πάνω από 50% της έκλυσης ρυπογόνων ουσιών όπως οξείδια του αζώτου και μονοξείδιο του άνθρακος προέρχονται από τα οχήματα οδικών μεταφορών
20 έως και 25% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι ενοχλούνται από την ηχορύπανση. Περίπου 4% είναι ο ετήσιος ρυθμός αύξησης της κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, πράγμα που σημαίνει ότι η ένδειξη αυτή διπλασιάζεται κάθε 20 χρόνια. Το 70% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι ανησυχούν πολύ περισσότερο το 1999 από το 1994 για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε. Θεωρούν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι το πρώτο θέμα στον κατάλογο των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Eπίσης δηλώνουν ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι η κύρια αιτία της δυσαρέσκειας τους για τις συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις.

Το περίφημο φαινόμενο του θερμοκηπίου


Η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της Γης κατά 2 βαθμούς θα έχει ολέθριες συνέπειες. Περισσότερες ξηρασίες, εντονότερους ανέμους, καταρρακτώδεις βροχές και αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά 1 με 2 μέτρα με τις αντίστοιχες συνέπειες.
Αυτός είναι και ο λόγος για την συνεχή αναφορά του θέματος τελευταία και ακόμα μεγαλύτερη η ανάγκη για τη λήψη γενναίων αποφάσεων. Είναι μεγάλη συμμετοχή του αυτοκινήτου στη συνολική ατμοσφαιρική ρύπανση και ειδικά στη ρύπανση της ατμόσφαιρας μιας πόλης;

Τα αριθμητικά δεδομένα των ερευνών μιλούν μόνα τους.

Όταν η συμμετοχή του αυτοκινήτου στη συνολική ατμοσφαιρική ρύπανση είναι:
60% για το μονοξείδιο του άνθρακα 30% για τα οξείδια του αζώτου 50% για τους υδρογονάνθρακες 3,5% για το διοξείδιο του θείουκαι όταν το αυτοκίνητο συμμετέχει με ποσοστό 75-90% στη ρύπανση της ατμόσφαιρας των πόλεων, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αντίληψη για να κάνουμε τη διαπίστωση ότι έχουμε να κάνουμε με τη μεγαλύτερη πηγή ρύπανση του περιβάλλοντος γενικά, αλλά και με τον σχεδόν αποκλειστικό υπεύθυνο της ατμόσφαιρας μιας πόλης.

H λύση στο πρόβλημα


Μαγική λύση δεν υπάρχει. Το αυτοκίνητο θα εξακολουθεί να είναι το άψυχο-και για πολλούς αγαπημένο- μέλος της οικογένειας μας.Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε την κατάσταση με την ορθολογικοποίηση της χρήσης του Ι.Χ. και της κυκλoφορίας γενικότερα.

____________________________________________________________________

ΟΧΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ